A new perception of food

© Getty Images

De foodmarkt verandert. De manier waarop wij mensen de tijd nemen voor onze eetbeleving. Het delen van recepten, maaltijden en restaurants op Insta. De kookprogramma’s en culinaire vlogs. Eten past bij onze lifestyle en maakt deel uit van onze identiteit.

In deze nieuwe perceptie past ook de behoefte aan natuurlijke voeding en open en eerlijke informatie. Yellow Chips is in die ontwikkeling de pionier die zijn consumenten kent en herkent. Daaruit ontstaan nieuwe en gedurfde producten. Trendsetting: daar voelen we ons goed bij.

Innoveren voor een groot publiek

© Fielden Food Fotografie / Christian Fielden

Wij geloven in de meerwaarde van onze producten. We zijn ervan overtuigd dat mooi en smaakvol eten genoeg heeft aan goede ingrediënten en goede ideeën. Wij geloven in ‘better snacking for you’ op basis van toegankelijke kennis en bewuste keuzes.

Iedere consument van Yellow Chips moet zeker zijn van de eerlijke kwaliteit die wij leveren. Dit maakt onze producten bereikbaar voor een groot publiek.

Het beste van moeder natuur

© Michel Klooster Photography

Achter Yellow Chips schuilt een team van 100 medewerkers. Het is onze gezamenlijke ambitie om samen te werken aan het beste wat moeder natuur te bieden heeft. Niemand van ons die daarbij de impact op het milieu en natuurlijke hulpbronnen ontgaat. Daarom zijn we ook zo kien op de herkomst van onze ingrediënten en de productiewijze van onze chips.

We werken aan een faire relatie met collega’s, klanten en partners. We geven vertrouwen en nemen verantwoordelijkheid. Wij dragen samen bij aan een verantwoorde omgang met resources. We denken met onze partners en leveranciers mee om ook hún kans op succes te vergroten.

Emmeloord, de aardappelhoofdstad van Europa

© Michel Klooster Photography

We zijn een Nederlands bedrijf in denken en doen. Handen uit de mouwen, voeten in de klei. Innovatiekracht en doorzettingsvermogen. De Nederlandse Noordoostpolder, waarvan de bodem zich ooit vier meter onder de Zuiderzee bevond: daar zijn we in 2013 gestart. Dichtbij de beste biologische ingrediënten.

Met de polder hebben we één van de grootse aardappelgebieden van heel Europa dichtbij. Ook de biet en pastinaak die we voor onze chips gebruiken, zijn hier rijk vertegenwoordigd. Indien mogelijk halen we alles uit de buurt. In het buitenland zijn we actief. De verschillende biomarkten in EU bevinden zich in verschillende fases van ontwikkeling. Wij ondersteunen onze partners ter plekke in het optimaal bedienen van de markt.